Tips en Tricks

We have what you deserve!

Wat is je doelgroep?

Doelgroeponderzoek is onmisbaar wanneer u een nieuwe dienst of product op de markt wilt brengen. Op welke doelgroep moet je je richten? En welke wensen en behoeften heeft deze doelgroep? Hoe zorg je ervoor dat je deze doelgroep effectief bereikt?

Een doelgroeponderzoek richt zich vooral op de doelgroep in plaats van op een product of dienst. Met een doelgroeponderzoek is het mogelijk om de doelgroep nauwkeurig te begrijpen.

Lagere kosten.

Op deze manier kan nauwkeurig worden bepaald waar de doelgroep zich bevindt, kunnen demografische kenmerken worden geïdentificeerd en kan worden bepaald hoe deze doelgroep het beste kan worden bereikt. Door uw doelgroep goed te kennen, kunnen marketinginspanningen effectiever worden ingezet, wat kan leiden tot effectievere campagnes en lagere kosten.

Door uw doelgroep goed te kennen, kunnen marketinginspanningen effectiever worden ingezet.

Wat is branding?

Veel mensen denken dat branding gaat over logo’s, huisstijlen, reclame en marketing, maar er komt veel meer bij kijken. De betekenis van branding voor bedrijven gaat over het omzetten van de bedrijfswaarden in een visuele (en niet-visuele) identiteit die het merk tot in het kleinste detail representeert.

Die identiteit wordt grotendeels bepaald door merkwaarden. Merkwaarden zijn het DNA van een merk. Bij een goede branding komen deze waarden tot uiting in de uitingen en communicatie van een merk, zodat het ook echt tot leven komt bij de consument/klant.

Webshop of POS?

Een laagdrempelige manier om je eigen merk te starten is het opzetten van een webshop. U heeft zeer lage opstartkosten en bent in een mum van tijd aan de slag.

Je hoeft niet eens iemand in te huren als je het budget niet hebt. Tegenwoordig maak je met simpele oplossingen in een handomdraai zelf een goedkope webshop.

Ga je liever voor een professionelere aanpak en heb je een budget? Dan is het zeker aan te raden om een vakman in te schakelen, zeker als je er niet zo goed in bent. Maak dan altijd goede afspraken met de bouwer van je website. Krijgt u bijvoorbeeld ook ondersteuning na oplevering van de website?

Als je al een bestaande winkel hebt, is een webshop misschien niet per se nodig, maar het is zeker geen overbodige luxe. Een webshop kan een verlengstuk zijn van uw online bekendheid.

De POS-mensen.

Een POS, ook wel Point of Sale genoemd, zijn de zogenaamde lokale winkels. Hoewel dit tegenwoordig totaal anders is dan de digitale wereld van de webshop, is POS nog steeds een groeiende markt. De meeste mensen zullen denken aan een fysieke winkel naast de kledingwinkels, maar een POS is meer dan dat.

Het openen van uw Supplement POS kan ook uw voedingsmerk verkopen in andere winkels of via grote thuisbezorgdiensten. In het huidige klimaat hebben mensen nog steeds de neiging om hun spullen in winkels te kopen en daar kan een echt supplement POS-bedrijf een grote markt creëren als het correct wordt gedaan. Luister naar wat uw lokale klanten zoeken en geef dat volledig aan. Onze tip is om ook te kijken naar dynamische zoekgegevens van uw stad en land.

Wat heb ik nodig?

De belangrijkste vraag die er is, is wanneer je je eigen merk start. Welke supplementen heb ik nodig? Deze vraag kun je alleen beantwoorden als je weet wat je doelgroep is en wat je verkoopkanalen zullen zijn. Als je doelgroep senioren zijn, heeft het weinig zin om hardcore pre-workouts aan te bieden. Leer je doelgroep kennen en ontdek waar de vraag naar is en focus daarop!

Een belangrijke tip! Wat je leuk vindt of veel gebruikt, hoeft niet te zijn wat je doelgroep wil. Als je antwoord wilt op deze vragen, voer je diepgaande analyses uit op je doelgroep door middel van statistieken zoals. Google Analytics en in het bijzonder de zoekwoordenplanner. Zoek uit waar mensen naar op zoek zijn en je kunt eenvoudig de vraag “Welke supplementen heb ik nodig?” beantwoorden. Op deze manier heb je een solide plan dat efficiënt is en met de laagst mogelijke leerkosten.